Thailand 2010 / 17-27 dec


Nu kommer här berättelsen om thailand 2010 med johan robach och hans släktingar! ;)

Det var första gången för mig att resa till utomlands i vinter, till min drömplats som jag har drömt om från när jag var liten att åka dit! Och jag gjorde det. Yeah! Ett måste att åka dit igen.

Vi var på Krabi, första vecka och bodde på rätt fint hotell. God mat där! Vi började kolla runt i stan, det fanns närheten till stranden Ao Nang beach, bara 600 m strandpromenad dit där en  fanns många longtail - båt ;) Vi solade direkt, men gissa vad?! Vi glömde smörja oss och blev superbrända efteråt! Ajaaaajjj..

Men vi vande oss vid det, och åkte till olika öar! Det var vackert överallt, vi besökte olika öar och populäraste platserna i krabis - övärld : Poda Island,Phra Nang, Koh Rok, Koh phi phi och Bamboo Island. 


En kväll på krabis nattmarknad gick vi runt och shoppade rejält! ;) Det fanns massor saker där, shoppade rejält varje dag ;) Så billigt där! När jag shoppade färdigt, då gick vi runt.. Men plötsligt träffade vi döva thailändare! De blev helt livliga när de såg oss, och de visade oss deras målare - butik. En massa fina tavlor!

Vi lärde känna dessa folk, under några dagar och festade ihop! Upplevde en massa saker där! T,ex vi festade på en prositurerad klubb! Mådde illa direkt när jag såg unga thailändare kvinnor som blev hoppad av äckliga gamlingar. Usch!




Här bilden ser ni vad vi har upplevt hälften av thailand! ;)

VI träffade en thailändsk kvinna som heter May, hon var helt besatt i mig.. Det var sorgligt att få se henne jobba inne på klubben. Men så är det. Vi festade i Krabi i två gånger med dem. Träffade också olika folk! Alltid nice att träffa nya folk.

En rolig vecka där, med en massa shopping och öar! Snorkling också. Vi åt god mat varje dag på olika restauranger, åt också glass där ;) Mums.


Nästa del i Koh lanta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0