Del 2 i Thailand!

                                                                 



Då var vi i Koh lanta, svenskarnas paradis -ön!

Vi bodde på Lanta sand resport & spa, helt flottigt hotell! Men det var inte så bra utanför vårt balkong, det fanns mycket mer djur i ön! Självklart. Det är ju ett ö.
Såg faktiskt en groda som kom ut från kranen när vi öppnade kranen i badkaret i utomhus, jag satt precis nära! Jag glömde aldrig just detta ögonblicket.
Jag och johan tittade nära på kranen, då såg jag något som kom ut.. ? vafan!
Såg något platt som förvandlades plötsligt till grodan! Skrek som fan. haha!  Synd att vi hann ej fota, haha men det var asroligt.. Grodan var typ röd, svart och lite gul.

Sen var vi alltid försiktiga när vi gick in precis i detta område! Haha.

Festade också i Koh lanta, två gånger! Helt sjukt säger jag bara. Det var inte så högt tempo i Koh lanta som jag trodde från början. Men det var högt tempo iaf på en kväll, på the zone bar när jag och johan dansade på bar! Partydrottning + partykung Beachparty + fullmoon party!





Aktiviteter


En massa aktiviteter men jag berättar iaf några till er ;)

Red faktiskt på elefant, det var jättehärligt.. En underbar upplevelse! Vi red runt i skogen, det var fridfullt och vackert. En massa träd överallt. Matade även också elefanter, var inte alls rädd... Var helt förtjust i elefanter och kan tänka mig att äga en elefant. Red på elefantens hals/huvud när vi var på hemväg, härligt var det!  Johan vägrade, hahaa!

Träffade också apor när vi var i Poda Island, de var gulliga och vilda men blev nästan attackerad av en apa! Helt sick.. Fotade dem, sen sprang en apa rakt mot mig. Jag blev chockad och stod still, efter stack jag direkt till andra som blev chockade också. Tur att jag blev ej biten!

Har fotscrub vid stranden, så skönt! Har också provat thaimassage för 1 timma och 40 min bara för 125 kr spänn! Helt toppen. 5 av 5! Billigt också.

Shoppning i Phi phi, när vi hamnade där med vår speed boat då steg vi och hade bara 30 min på oss att kolla runt.. Shoppade direkt örhängen och en klänning. Förtjust!

Strandpromenader,bad, sol, lek, mysmys, sjuka kvällar, utekvällar, övärld, solnedgång, shoppning, gott mat, snorkling, nära slagsmål med ett thai barn som försökte snodde min jävel väska och olika upplevser

Firade även julafton första gång i utomlands med johan och hans släkt, inte alls dumt säger jag bara.. Show, små fyrkerier och uppträffande av olika dans. Buffe mat var på platsen, inte helt fel. 






                  Resan var helt underbar, händelserik och oförglömlig! Tack igen för resan, mr robach!

                              Tänker faktiskt resa dit igen, och stanna där kvar i en månad! Ett måste.


Kommentarer
Postat av: frida

nice! serii nästa år vi gänget måste in thailand i minst 1 månad! ;)

2011-01-06 @ 19:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0