Brandstationen

         

Studiebesök på brandstationen igår, det var intressant och spännande för oss som går på Iris Hadar.

Vi lärde oss om vad de egentligen gör mer än att släcka bränder. Inte många vet vad deras jobb går ut på.. Brandmannen berättade en massa under en föreläsningen. Han hade med sig bilder av olika sorters olyckor och statistiska bilder. Då tänkte jag direkt på att brandmän måste se en massa hemska saker..! Usch.

Han visade oss runt på brandstationen också… Då fick vi prova deras brandmans kläder och självklart tog jag en bild av mig inuti en brandbil. Det ger mer värde till livet. Och ett gott minne att bevara!

Men tyvärr fick jag inte se några snyggingar där!
Grr, bara massa gubbar där.. Haha men jag imponeras av dem som tar risken för ett så farofyllt arbete och som  hjälper folk varje dag.



                                  
            

                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0